Vecka 10
Vi har promenerat till Ă€ngen och haft rörelse leken â följa apanâ, en rörelselek dĂ€r deltagarna ska hĂ€rma en rörelse som ledaren gör. Barnen önskade att vi skulle röra oss som olika djur, vi var elefanter, grodor, katter, hundar, kaninerđ. Vilken hĂ€rlig fantasi och kloka tankar era barn harâ€ïž SĂ„klart önskade barnen Ă€ven att dramatisera Bockarna Bruse đđ.Â
Vi har programmerat med vĂ„r kompis âBobby Bee â till vĂ„ra olika rörelsesĂ„nger. Repetition Ă€r en del av smĂ„ barns lĂ€rande, det skapar trygghet och igenkĂ€nnande. I aktiviteten trĂ€nade barnen Ă€ven sitt matematiska tĂ€nkande nĂ€r de parade ihop fiskarnas fĂ€rger đđ
Vi har haft gemensam reflektion tillsammans med barnen kring vĂ„rt projekt. Barnen har fĂ„tt Ă„terberĂ€tta kring vĂ„ra olika aktiviteter samt vad de har lĂ€rt sig. De berĂ€ttade och visade Ă€ven vilka tecken som stöd- ord de har lĂ€rt sig: samling, leka, ledsen, arg, glad, rĂ€dd samt frukten pĂ€ron đ banan đ Ă€pple đ och apelsin đÂ
Vi har haft utflykt till Dungen đł Barnen har trĂ€nat sin grovmotorik i skogen, de har hoppat frĂ„n olika trĂ€stockar, klĂ€ttrat i trĂ€d, balanserat och rört pĂ„ hela kroppen.Â
Vilken hĂ€rlig veckađ