ÅRSKURS 6 BLOGG

Kemi

Vi lär oss om ph-värde och testar några olika livsmedel och kemikalier.

Strandstädning

Idag bidrog femmorna till att hålla Helsingborg rent. Vi hade även tid till fika och lite lek på stranden Det blev en mysig dag tillsammans.

Vattenresan💦

Vilken spännande dag vi haft. Först besökte vi reningsverket och lärde oss hur man renar vatten på både ett gammalt sätt men även ett nytt mer miljövänligt sätt. Därefter åkte vi vidare till Råådalen. Vi gjorde lite olika stopp på vägen men det som uppskattades mest...

Hemkunskap

Många olika kakor på gång i köket! Det blir kärleksmums, kanelbullemuffins, kolasnittar och chokladsnittar

Dunkers kulturhus

Prova-på-dag på Dunkers kulturhus! Vi fick prova teater, cirkusskola, sång och flera olika instrument som trumpet, fiol, gitarr, trummor m.m. På lördag är det öppet hus på Dunkers om ni vill gå dit med era barn:)

Hemkunskap åk 5

Vi gör egen hallonsylt, steker pannkakor och vispar grädde, mums!