FRITIDS BLOGG

Katt & Råtta

I ett underbart vårväder passade vi på att leka intill tennisbanan. Innan fri lek hade vi en samarbetslek som heter Katt & Råtta.

Utematte med Cirkeln

Under veckan har alla elever på Cirkeln varit ute vid tennisbanorna och löst olika matematiska uppdrag. Här fick eleverna träna olika matematiska begrepp, antalsuppfattning och samarbete. Detta var en aktivitet som uppskattades av alla.

Bokstavsjakt

Idag har alla elever på fritids jagat bokstäver ute vid tennisbanorna. Uppdraget var att leta efter tolv bokstäver som fanns på tolv gula kort, dessa kort fanns upphängda i närheten av tennisbanan. Utav dessa tolv bokstäver skulle eleverna sedan bilda tre ord. Orden...

Påsklekar

Idag hade vi lite olika tävlingar i påskens anda. Istället för ägg använde vi potatis och det gick minst lika bra. En stafett med sked och potatis, potatisrullning ner för kulle och tunnelpotatis. Glad Påsk 🐣 

Utematte med Cirkeln

Idag har eleverna i klass 1 gjort sina egna spel av naturmaterial. Att spela spel ute vid tennisbanorna var riktigt mysigt.

Studiedag

Normalt har åk 2 och 3 idrott i den nya fina Harlyckehallen. Men eftersom det är studiedag idag passade fritids på att utnyttja tiden vi har med en rolig aktivitet i idrottshallen. Man kunde prova på olika redskap och vi spelade dessutom spökboll. Grattis till en av...

Samarbete på Cirkeln

Eftersom det pågår en pandemi är uppdelade så mycket vi kan då vi vistas inomhus. På Cirkeln är utegruppen och f-klassen ihop och klass 1 är för sig. Idag hade de yngre på Cirkeln samarbetslekar. Först blev alla tilldelade 2-3 pusselbitar och genom samarbete skulle...

Mattespel

I skaparverkstaden har Cirkelns elever fått göra egna mattespel. Och för att kunna spela detta spel behövs 11 stycken träbrickor per spelare. Träbrickorna numrerades från 2-12. Och sedan skulle man hitta sin spelkamrat, och detta fick eleverna göra på ett litet...

Värdegrundsarbete

I början av veckan arbetade eleverna i klass lite extra med värdegrunden. Detta gjorde vi genom att använda olika positiva egenskapskort. Först fick varje elev själv välja ett egenskapskort som de tyckte passade bra in på sig själv. Därefter fick eleverna dela ut ett...