Denna veckas bildlektion handlade om både nyanser och färglära. Eleverna fick en färdig mall och fyra färger (blå,gul,röd,vit). Uppdraget var att blanda olika bruna nyanser. Det svåra i det här var att ta lagom mängd av varje färg för att få till rätt nyans. Jag tyckte att eleverna var mycket duktiga och slutresultaten blev superfina ?

Förra veckans idrottspass bestod bland annat av attackboll. Det är som fotboll med två lag men bara ett mål. Lagen står på led sidan om varandra men med mig mellan dem  Jag skriker ut ett tal och lika många från varje lag springer då mot bollen som jag sparkar ut. Uppdraget blir att vara först på bollen och sen göra mål. Kan säga att det var längesedan jag skrattade så mycket. Eleverna gillade också leken ?