Alfons kom på besök idag, han hade med sig en resväska som var jätte tung.

I väskan hade han gömt alla sina vänner, ett äpple och piggelinglassar.

Barnen tittade på Bolibompa Baby och dansade tillsammans med draken, när Alfons kom.

Vi samlades på mattan för att se vad Alfons hade med sig i väskan. Först kröp han ner och gömde sig, plötsligt öppnade väskan lite på glänt och Victor tittade ut. När alla vännerna kommit fram ut väskan, tog vi fram äpplet och frågade barnen vem som ville ha det. De tittade med förväntansfulla ögon men ingen svarade. Då tog Alfons fram en glass och frågade vem som ville ha och då svarade alla Jaaaaaaag ?

Alla fick vars en glass och under tiden vi njöt av glassen såg vi på film som handlade om Alfons.

Vi tackade barnen som ska sluta hos oss med ett diplom med en fin dikt på och önskar dem lycka till på Regnbågen.