Under två veckors tid har eleverna i ”Bygg och konstruktion” fått i uppdrag att bygga någonting som kan rulla.

Först fick eleverna göra en egen ritning på vad de skulle bygga och därefter fick de skriva en liten lista på vilket material de skulle kunna behöva. Och precis som vanligt, så satte eleverna igång med en härlig energi och kreativitet.

Eleverna skulle bygga bilar, rullande ananaser och glassar som kunde rulla. Ett projekt som var mycket spännande att följa.

Under resan gång, var det många som fick göra vissa förändringar i sina planeringar, det var kanske inte så bra att använda tejp, om man ville att träbrickan skulle kunna rulla. Men man lär sig av sina misstag, och det är härligt att se när eleverna hjälper varandra och gärna delar med sig av sina kunskaper.

Som avslutning på detta projekt fick eleverna själva dokumentera sin konstruktion som skulle kunna rulla. Detta kommer att hängas upp på vår utställningsvägg.