Idag hade vi fadderträff i kvalitetsmålssyfte. Vi arbetar med trygghet på olika sätt. Vi körde en variant av ”hitta någon som…”. Varje elev fick själv utforma sin talong med påstående om sig själv t ex född i januari, har en hund, favoritfärg grön, gillar att simma. Sen var det bara att ge sig ut på frågerunda för att se om någon i andra klassen hade favoritfärgen grön etc. Vi körde även blindbock då eleverna fick leda varandra över skolgården genom att både berätta men även genom att fysiskt leda varandra över kanter och under t ex klätterställningen. Då gäller det att lita på varandra! Vi pratade om vad begreppet trygghet betyder och vad som är viktigt för att känna oss trygga. Det är alltid trevligt att träffa våra faddrar!