FÖRSKOLANS BLOGGAR

Storstjärnor ✨ Onsdag

Förmiddagen spenderades på stenlabyrinten, barnen tyckte det var så roligt att balansera på stenarna och gå runt i labyrinten. Svettigt blev det! 

läs mer

4/9-19☀️Kompisregler!

Vi gick till Ramlösaskogen, där läste vi en saga om vänner och kamratskap?Efteråt hade vi diskussioner om hur man är en bra kompis och gjorde KOMPISREGLER..Dessa ska vi göra olika foto av som vi kan sätta upp, så det blir tydligt för barnen?

läs mer

Lek på lekplatsen

Några barn följde med till lekplatsen utanför förskolan, där gick de balansgång, gungade och lekte tillsammans.

läs mer

Välkommen Pippi!

Hej! Denna veckan startar vi upp början på vårt tema för hösten. Pippi Långstrump har kommit på besök med sin väska! Så himla spännande tycker vi alla. I hennes väska fanns ett brev och en uppgift. Denna veckan ska vi få rita vår egen tolkning av Pippi Långstrump....

läs mer