STJÄRNSKOTTETS BLOGG

Stjärnskottet v.6

På Bokredovisningarna fortsätter. Vi har fått läsa många bra och roliga böcker. Vi har skapat hus till kanin och igelkott. Läst sagan om Bockarna Bruse. Slutet på veckan hade vi reflektion. Spännande att lyssna på när barnen återberätta vad de ser och kommer ihåg från...

V. 5 Stjärnskottet ⭐️

Vi fortsätter med att barnen får redovisa sin favorit bok 📕 som de tar med sig hemifrån. Blir en fin stund tillsammans där barnet får först berätta lite kring innehållet utifrån sin egen erfarenhet och upplevelse av sagan. Efter högläsningen samtalar/ återberättar  vi...

Stjärnskottet

Denna veckan har några barn fortsatt med att redovisa sina favorit böcker. Bra jobbat. Vi har haft sång och dans ute och spelat instrument och sjungit inne. Veckans ord är läsa och bok.

Stjärnskottet v3

V. 3 I vårt projekt har vi nu fokus på Sagor/högläsning. Barnen får ta med sin favorit bok hemifrån som de sedan får redovisa för sina kompisar. Syfte med högläsning: stimulera barnens språkutveckling genom att uppmuntra och ta tillvara på deras nyfikenhet och...

Stjärnskottet 🌟

Vårterminen har startat på stjärnskottet 🌟 Vi har fått paket av tomten, introducerat valtavlan för de äldsta barnen och lekt och haft skoj på gården. En bra start🌟🌟

Stjärnskottet v. 50

Terminen börjar nå sitt slut. Denna veckan har vi målat kottar, klätt granen, bakat pepparkakor och firat Lucia.

Stjärnskottet ♥️

Firar andra advent, får uppdrag av nissen, övar Luciasånger och läser julbok

V.47 Kompiskaninen hälsar på hos Stjärnskottet

Denna veckan har vi samtalat om vad barnen kom ihåg från terminen, vad vi gjort och lärt oss. De kom på många saker, bravo👏🏻 Vi har haft avslutnings fest för vårt projekt. Mitt i samlingen kom kompiskaninen och hälsade på, några blev lite reserverad och någon ville...

V. 45 Stjärnskottet⭐️

Denna veckan har barnen skapat sin egen lilla kompis igelkott 🦔 Vi har haft rörelse på gården och har samtalat om vad kroppen behöver för att må bra. Barnen hade många goda tankar: Med lite stöd från oss pedagoger kom de fram till att vi behöver: ” leka, äta, röra på...