Denna vecka inriktar vi oss på friskvårds tema så barnen har bland annat lekt samarbetaövingar/lekar. Vi lekte fruktsalladleken, barnen är olika frukter som ska byta plats med varandra. Sen gjorde vi rockrings leken där en rockring ska gå igenom gruppen utan att använda händerna. Lite klurigt men de löste dem tillsammans ☀️💪

Vi har även lyssnade på en massagesaga och provade på att två och två massera varandras ryggar medan sagan lästes upp. Massagsagan handlade om katten Whiskas 🐈‍⬛ äventyr ute i snön efter massagen lyssnade vi på avslappningsmusik och vilade kroppen. En riktigt mysig aktivitet som uppskattades av barnen.

Veckan har också bjudit på en långpromenad med hela gruppen, vi tränade på att två och två gå på ett led (träning ger färdighet) 😊 Under promenadens gång stannade vi till för att utföra små uppgifter iform av rörelse, barnen fick hoppa som sprattelgubbar, simma och slappna av i kroppen.