Förra veckan var det ÄNTLIGEN var det dags för träff med vår kompisklass från trean🥳 Vi började med att spela brännboll tillsammans och sen fick de leka fritt i dungen. De var väldigt lerigt så vi blev väldigt smutsiga och leriga men kul hade vi ändå!!

Barnens reflektioner från dagen :
-Lite nervöst och pirrigt för de är så många och stora
-Kul att leka med kompisklassen
-Det var lite för svårt med brännbollen
-Det var kul när de stora slängde sig i geggan
-De är snälla
-De hjälpte oss att bygga koja

Idag var det dags för 6-årsträff! vi möttes upp i lilleskog och kometen hade planerat lekar som vi skulle leka tillsammans. Vi hade först samling då fick vi berätta vad vi heter och vad vi tyckte om att göra/vad vi tycker vi är bra på. Efter det lekte vi Ekorrarna byter bo och Under hökens vingar. Vi avslutade med fri lek! Mångubbens sexåringar tyckte träffen var rolig och ser fram emot nästa gång vi ska ses igen. 😃🧡

När de blivande skolbarnen gick till lilleskog så kom de blivande mångubbarna över till oss på Mångubben. Vi började med en samling där vi presenterade faddrarna och berättade att de fått egen namnskylt med bild så att de kan välja på valtavlan . Det började lite blygt och försiktigt men sen när de fick välja på valtavlan kom de igång 😃 Stjärnskottarna fick bestämma på valtavlan och faddrarna fick hänga med och visa vad det finns för alternativ och vad man kan göra i de rummen. Sen lekte de tillsammans i cirka en timme 💗 Vi avslutade med samling där vi hade kort reflektion. Blivande mångubbarna fick berätta vad de har tyckt varit roligast, vad de tyckt varit mindre kul och om de tyckte att deras faddrar tagit hand om dem bra. Alla instämde att mångubbarna tagit hand om de bra och varit snälla.

Vad har varit roligast?
-det var roligast att vara i fantasirummet (tyckte de flesta)
-leka med lera och bygga stenhus
-leka med Lego