Förutom att ha arbetat väldigt mycket med vårt projekt ”jag och min omvärld” har vi också under mars månad passat på att vara ute i solen så mycket vi har kunnat. Barnen har lekt en massor på gården tillsammans och hittat på många olika lekar. Vi är ute dagligen och ofta tillsammans med regnbågarna vilket våra barn tycker är roligt!

En av våra pedagoger har gjort mjölkkorkar och gjort så att barnen kan få skapa sin egen ordbild. Barnen övar på att skriva sina egna och kompisarnas namn, genom att lägga bokstäverna på ”rätt plats”.

Vi har fortsatt med vår bokpåse och nya barn har fått ta med sig en bok till förskolan och läsa denna. Generellt kan vi se att barnen är stolta och glada över att få introducera sin bok och berätta om den!

Mars har givetvis också bjudit på massa bus och lek. Barnen har tagit till sig av våra kompisböcker som vi läste föregående månader och de samarbetar, lyssnar, väntar på sin tur och kommer överens! Eller ja oftast 😉

Den 21/3 uppmärksammade vi Rocka sockorna! Nästan alla barnen hade olika strumpor och vi pratade om varför vi hade det. Barnen fick leta efter strumpor som hade gömt sig på avdelningen och de fick även rita sina egna omaka strumpor. Vi rockade givetvis till låten ”Rocka sockorna”!