Under december månad har vi haft äran att ha Nissan på besök hos oss på solstrålen. Hon har hittat på en massa bus och trams men också varit väldigt hjälpsam med att hålla ordning på alla aktiviteter vi har gjort under månaden. Vi tänkte att ni skulle få en liten inblick i vad Nissan kan ha hittat på, häng med!

2 december

Igår flyttade Nissan in hos oss på solstrålen och barnen var väldigt förväntansfulla efter hennes brev som förklarade vem hon var. Vi såg att vi hade fått ett brev till och när vi läste det fick vi veta att Nissan brukar vara vaken på nätterna så hon sover på dagarna, vi får gärna knacka på dörren men hon kanske inte öppnar för hon sover. Barnen har verkligen anammat detta och pratar om att man bara tittar, för om man knackar eller öppnar dörren blir Nissan arg, ledsen och kanske till och med rädd.

6 december

I natt har Nissan varit i farten. Hon har bakat pepparkakor, och tappat mjölet! Barnen hjälptes åt att hjälpa Nissan att städa upp.

8 december

I natt har Nissan varit ute och åkt kälke. Hon hade glömt vart hon lade kälken på tork, så barnen fick hjälpa henne att leta! De hittade den hängandes i granen!

12 december

Vi fick brev från Nissan som skrev att hon hade lekt med alla våra leksaker under helgen men glömt vart allting skulle ligga och frågade om vi kunde hjälpa henne att ställa tillbaka allting på rätt plats. Alla barnen ville gärna hjälpa Nissan och ställde tillbaka alla leksaker på sin rätta plats.

14 december

Idag hade Nissan hängt upp massa kläder i taket och bytt plats på vår julgran och växt. När vi läste brevet berättade hon att hon hade tvättat men inte fått plats att hänga kläderna inne i sitt hus så hon lånade vår avdelning. Varför hon flyttade granen? Det fick vi lite luddiga svar på så vi vet inte riktigt varför, men vi vet ju sen tidigare att Nissan är väldigt busig. I brevet tackade hon också för pepparkakorna barnen bakade till henne igår.