Under veckan bestämde sig vädergudarna att ge oss ordentligt med snö. Vi kände på oss att det inte skulle vara långvarigt, så vi såg till att ta fram pulkor så att barnen kunde få åka runt lite. De äldre barnen drog pulkorna medans de yngre fick åka.

Den mjuka, fina snön försvann snabbt och det blev plötsligt väldigt slaskigt och blött. Så vi fick spendera en dag inomhus, där några av barnen fick baka scones. Barnen bestämde att det skulle vara hjärtformat, då så fick det bli!

Vi har även haft kontakt med vår kompisklass, årskurs 2, på skolan. Tillsammans denna veckan sjöng vi ett par sånger som barnen här på Solstrålen fick välja ut. Det var supertrevligt och barnen gillade verkligen att få träffa sin kompisklass, även om det fick ske digitalt över internet!