Under vecka 20 har barnen lekt och haft aktiviteter tillsammans med Solstrålen och under v.21 var det vår ”Friskvårdsvecka”. Vi inledde veckan med ett Tabatapass och våra blivande förskoleklassbarn har besökt skolan, de fick träffa sina faddrar och tillsammans skapade de namnskyltar 🙂

Glas-Klara och Glasmo kom och hälsade på sin kompis Pantomen och gav barnen en uppgift, de fick färglägga Glasmo och Glas-Klara till sina sopsamlarmonsterböcker. Barnen pratade om de olika färgerna, att det kan blir andra färger om man blandar dem. De uppmärksammade även detaljer på monsterna, de räknade Glasmo ben (6st) och jämförde med sig själva och hur många kompisar som de behövde vara för att få lika många ben.

En härlig avslutning på vårt tema med Sopsamlarmonsterna. Vi tog bussen solen sken på oss i Jordbodalen, barnen lekte, sorterade sopor, svarade på frågor om våra monster och till sist åt vi den efterlängtade maten.