VECKA 9

Denna vecka har vi haft olika rörelselekar, har vi haft rörelse leken ”Kom alla mina barn”, ”Som vaddå ”? Barnen har flugit flygplan, rört sig som elefanter, katter 🐈‍⬛, hundar. De har hoppat som grodor 🐸 och som kaniner 🐇. Syftet med aktiviteten är att barnen ska upptäcka glädjen i att röra sig och att lära sig behärska och ha tillit till sin kropps möjligheter.

Barnen har programmerat, med vår kompis ”Bobby Bee ”, till olika rörelsekort/ rörelsesånger, vi rörde på hela kroppen. Vi har även haft utflykt till en lekplats som ligger i vår närmiljö.🌳 Barnen utmanade sig själva när de klättrade och balanserade, här fick de verkligen träna sina grundläggande motoriska förmågor.  Det blev även ett väldigt bra samarbete mellan barnen, när de hjälpte och lyssnade på varandra i leken.

Vilken härlig vecka💛