Vi spenderar just nu mycket tid ute vilket innebär att barnen får möjlighet att ta ut material inifrån, det blir mycket pyssel och läsning.
Idag tog vi även ut rörelsehjulet där barnen får snurra fram olika motoriska övningar. Vi diskuterade även varför det är bra att röra på sig och vad kroppen mår bra av. Tillsammans kom vi fram till 1. Träning/ rörelse. 2. Mat 3. Vatten 4. Luft/ syre. 5. Sömn många bra förslag om att man blir stark och man blir glad av rörelse vilket alltid är roligt att höra.
