Vecka 10
Vi har promenerat till Ă€ngen och haft rörelse leken â följa apanâ, en rörelselek dĂ€r deltagarna ska hĂ€rma en rörelse som ledaren gör. Barnen önskade att vi skulle röra oss som olika djur, vi var elefanter, grodor, katter, hundar, kaniner. Vilken hĂ€rlig fantasi och kloka tankar era barn har
SÄklart önskade barnen Àven att dramatisera Bockarna Bruse
.
Vi har programmerat med vĂ„r kompis âBobby Bee â till vĂ„ra olika rörelsesĂ„nger. Repetition Ă€r en del av smĂ„ barns lĂ€rande, det skapar trygghet och igenkĂ€nnande. I aktiviteten trĂ€nade barnen Ă€ven sitt matematiska tĂ€nkande nĂ€r de parade ihop fiskarnas fĂ€rger
Vi har haft gemensam reflektion tillsammans med barnen kring vÄrt projekt. Barnen har fÄtt ÄterberÀtta kring vÄra olika aktiviteter samt vad de har lÀrt sig. De berÀttade och visade Àven vilka tecken som stöd- ord de har lÀrt sig: samling, leka, ledsen, arg, glad, rÀdd samt frukten pÀron banan
Ă€pple
och apelsin
Vi har haft utflykt till Dungen Barnen har trÀnat sin grovmotorik i skogen, de har hoppat frÄn olika trÀstockar, klÀttrat i trÀd, balanserat och rört pÄ hela kroppen.
Vilken hÀrlig vecka