Vi tjuvstartade arbetet med FN-dagen redan under måndagen, trots att dagen i fråga inte var förrän på tisdagen den 24/10! 🇺🇳 Vi började måla barnens händer som sen gjordes till en stor tavla! Barnen fick en och en välja ett papper de ville använda sig av och sedan en målarfärg vi skulle måla på deras händer ✋🏽

Under självaste FN-dagen började vi med att fortsätta med gårdagens handavtryck. Sen fick vi träffa Kanin och Igelkott, de förklarade och visade i en kort gestaltning om vad FN är för något. Efter det såg vi en film om barnkonventionen och vi sjöng tillsammans. Vi avslutade vårt firande med att alla barn och vuxna fick klistra på sina handavtryck på tavlan som vi kommer att sätta upp här på avdelningen. Under tiden vi klistrade lyfte vi upp hur vi vill att andra ska vara mot oss och hur vi vill vara mot andra!