V 18 Utflykt med matsäck💛

Vi promenerade med lätta och förväntade steg bort till traktorslekplatsen. Alla var superglada bar stolt sina ryggsäckar på ryggen. När vi kom fram så började vi med att samlas och förklara regler, sen åt vi lite frukt. Sen var det äntligen dax att leka. Så kul. Bara efter en liten stund började barnen fråga efter sin matsäck. Men vi fick hålla oss till strax innan 11. Vi samlade oss i en ring på gräset och satte oss. Sen var de dax att packa upp matsäcken. Så bra matsäckar alla hade med sig. Många berättade stolt vad som fanns i deras och tittade spänt i de andras lådor. Efter en härlig stund i gräset packade vi ihop oss och gick den så långa vägen tillbaka. Nu var det många trötta barn.

Utforskat daggmaskar!

Vi har sett att barnen har visat stort intresse för daggmaskar. Vi började att introducera en film och utifrån filmen lärde vi oss fakta om daggmaskar. VAD ÄTER MASKEN? VAR BOR MASKEN? NÄR FÅR MASKEN ONT I MAGEN🐛 . Barnen hade väldigt bra tankar: ” ont i magen när de äter plast”, ”tycker om äpple 🍎 och päron 🍐” ” bor under jorden” Efter reflektionen fick barnen måla masken Sigge som projicerades på väggen.

V. 19 Aktivitet med Mångubben

Vi har  lekt ihop på gården i olika stationer. Vi hade plus-plus station, byggstation och rithörna. De blivande mångubbarna fick leka ihop med sina faddrar. Vi hade också två nya kompisar som hade inskolning på stjärnskottet. Spännande 💛⭐️