För att runda av värdegrundsveckan samtalade vi om vilka personliga egenskaper man kan ha som person. Eleverna kom med flera bra förslag vilket resulterade i en whiteboardtavla full med positiva egenskaper. Kreativ, pratglad, fantasifull, omtänksam, peppande, charmig och snäll var en del av de egenskaper som lyftes av eleverna.

Vidare var det dags för eleverna att bestämma sig för minst tre egenskaper som passar just dem som individer. Dessa egenskaper dokumenterades sedan i varsin luftballong som färglades, klipptes ut, laminerades och klistrades upp på dörren ihop med texten ”Tillsammans lyfter vi”.

För visst är det så?
Genom att vi tillåter varandra att vara precis som vi är så lyfter vi varandra, och tillsammans lyfter vi.