V 21

Denna veckan har vi utforskat  sinnet smak.👅 Med ögonbindel på fick barnen smaka på fyra av våra fem grundsmaker; sött, salt, surt och beskt. När barnen smakade på de olika sakerna fick de i uppgift att försöka identifiera vad de smakade på och diskutera om de kände samma. Innan maten blev det sång och dans 💃 på gården.

Vi har varit på lekplatsen som ligger i vår närmiljö. Barnen har klättrat, gungat, balanserat och lekt tjuv och polis. Barnen hittade även maskar i olika storlekar 🐛 som de utforskade. Här fick barnen även träna sina matematiska  färdigheter när vi samtalade om begrepp som ” långa, korta, smala och tjocka”.

Barnen har även fått planterat Tomat 🍅 Krasse och Sockerärter i vår fina planteringslåda.

Härlig vecka här på Stjärnskottet ⭐️🥰