Denna vecka har vi ”Friskvårdsvecka” och lägger extra fokus på vad som får oss att må bra. Vi startade med att göra en tankekarta där barnen och vi pedagoger berättade vad vi mår bra av ❤️

Vi introducerade nallen Juno som kommer att vara med oss på förskolan ett tag framöver, han ska även få följa med varje barn hem och ta del av barnets vardag hemma. Junos pappa är en hemlig agent och heter Kent, han kommer att tillsammans med Juno ge oss små uppdrag att lösa tillsammans.

Avslappning och massage ❤️ Barnen fick turas om att rulla bollen på sin kompis rygg, det kittlades och småskrattades under aktivitetens gång.

I måndags fick Juno hänga med en av pedagogerna och ett barn hem. De har fått berätta vad de hittade på tillsammans med Juno.  😊🌈

Vi avslutade vår Friskvårdsveckan med rörelse i form av hinderbana! Skapade den svåraste banan någonsin… vilket alla barnen klarade superenkelt. Riktigt duktiga allihop!