”Elli” vårt nya sopsamlarmonster har flyttat in till oss på Regnbågen. Hon samlar på söndriga/övergivna elartiklar och när hon kramas kan hon råka ge en lite elektrisk stöt.

Vi har besökt för oss en ”ny” lekplats. Väl framme laddade vi med frukt innan vårt monster Elli ville leka dansstopp. Musiken spelades och barnen dansade runt, plötsligt stängde Elli av och alla skulle stå still. Det var roligt men också svårt att stå stilla ? Vi lekte också leken ”Sladden”, alla höll varandra i händerna och en stöt gick igenom hela ledet. Även lek på lekplatsen hann vi med och god mat ute i det fria. En riktigt härlig utflykt ?

Elli har också kommit med experiment- uppdrag, vi skulle skapa egen statisk elektricitet. Föst skulle vi gnida ballongen mot håret och testa mot väggen sen mot något annat, denna gången en pant-burk! Alla barnen tyckte de har väldigt roligt att testa sig fram ?