Under veckan har vi arbetat extra mycket med vår värdegrund. Vi har lyssnat på tre avsnitt av Kompisvecka med Farzad: Vem är jag? Lika eller olika? Vad är en bra kompis? och det blev bra diskussioner efter alla avsnitten. Tillsammans har vi gjort en tankekarta över vad eleverna tyckte var de viktigaste egenskaperna för att vara en bra kompis. Eleverna fick samarbeta två och två, de ritade och skrev om vad just de två uppskattade hos en kompis och sig själva som kompis. Allt redovisades under fruktstunden i fredags. Eleverna har fått dra på hjulet och där fick de ett vänligt uppdrag att utföra under dagen men även hemma under helgen/lovet eller varför inte för alltid? På matten gjordes det extra hjärtliga uppgifter. När det var Alla ❤️ dag så pysslade vi ihop söta hundkort med fina nerskrivna hälsningar till nära och kära. Under veckan har eleverna fått hemliga komplimangsbrev med en massa fina egenskaper, en riktig ego-boost! Vi har även skrivit saker som är viktiga för oss i en hjärtmall. Vi lämnade ut hjärtloppan på elevernas platser som ett litet lovpyssel och vi önskar alla goa ettor (med familjer) ett härligt sportlov!