Videos: IMG_2875 IMG_2876 IMG_2877

Igår startade vi upp med uppdrag barnen kommer få med hem. Vi har startat upp detta i samband med vårt projekt och för att göra vårdnadshavarna mer delaktiga och för att skapa samarbete mellan förskola/hem. Vi kommer ta hjälp av vårdnadshavarna för att ta reda på olika saker vi behöver till vårt projekt + får barnen öva på färdigheter inom matematik/naturvetenskap. Tisdagar och torsdagar får barnen redovisa för de andra vad de gjort hemma.

Kungen älgvis hade lämnat ett brev till oss (kolla bild) där vi fick reda på att barnen ska få med uppdrag hem. Vi lottar vems tur det är varje tisdag och torsdag. Vi vet inte heller vem av vännerna i kungaskogen som får följa med vem hem. Mycket spännande tycker vi på mångubben🤩