Under vecka 42 välkomnade vi hösten och vi tog under en dag en härlig promenad upp till hästgården för att samla löv till förskolan. Vi undersökte bladen vi hittade, vi hittade både stora och små. De hade olika färger, de var kalla och blöta. Vad mer kan vi göra med en massa löv, jo springa och hoppa i dem eller varför inte kasta upp dem i luften så att de snöar ner på oss, gå baklänges och höra hur de prasslar under fötterna på oss.

Den 18/10 träffade vi äntligen vår kompisklass från skolan, klass 4. Klassen kom till vår gård och vi hade tillsammans under ledning av vår fantastiska tabatainstruktör Miia, tabata. Barnen lekte sedan fritt och barnen från årskurs 4 var väldigt nyfikna på våra barn och ville gärna leka med dem och hjälpa dem när de behövde det. Barnen från solstrålen var till en början lite skeptiska men för de flesta släppte det ganska fort och de tyckte det var roligt att leka med äldre barn och det sparkades boll, byggdes torn i byggis och bakades kakor i sandlådan.