Under veckan som varit har vi tillsammans med våra sopmonster Pappis, Plastis och Kompostina gjort en massa roligheter. Vi har bland annat varit i Jordbodalen, där återkopplade vi till när vi grövdener skräp, vad barnen trodde hänt med det. Fruktskrutten hade förmultat och vi hittade daggmaskar där skrutten varit men plasten var kvar.

Vi har även varit i Trollskogen, då fick vi matematiska uppgifter av monsterna. De löste barnen galant med hjälp av varandra. Några barn har även testat på programmering, där samlade in skräp som monsterna släng ut.

Som avslutning på arbetet med Pappis, Plastis och Kompostina blev vi bjudna på fest. Där erbjöds dans fiske från ”skräpdammen”, pyssel och goda popcorn.

Till barnens förtjusning flyttade vårt nya monster ”Pantomen” in. Hon älskar PET-flaskor och burkar.