En gång per termin har vi samverkansvecka på Hustomtens förskola och Ramlösa friskola och detta innebär att en avdelning från förskolan träffar en klass från skolan. Detta gör vi för att öka samarbetet mellan oss och för att ge barnen nya bekantskaper.

Idag träffade vi på solstrålen vår kompisklass. Vi valde att dela upp gruppen i två mindre grupper för att alla barnen skulle få chansen att synas och höras. En grupp fick möta kompisklassen ute och ett gäng fick möta dem inne.

Gruppen som var inne började med en sångsamling och solstrålarna visade skolklassen vad de kunde. Sen var det fri lek på hela avdelningen och det byggdes torn, ritades, lektes med bilar med mera. Några av skolbarnen läste också bok för våra solstrålar.

Gruppen som var utomhus lekte för fullt tillsammans! Det serverades kaffe,chokladmjölk, te, soppa och kakor. Det grävdes upp ”skatter” i sandlådan och samlades på diamanter och andra värdesaker i kundvagn och dockvagn. Det övades en del på balans och tränade upp blivande fotbollsproffs.