SKOLBLOGGARNA
Vätskor i lager på lager
Idag har vi undersökt hur vissa vätskor delas upp i olika lager och vad som händer när man försöker blanda dom. Först hällde vi vatten och karamellfärg i glas, och därefter hällde vi rapsolja i glaset. Och gissa vad som hände ? Sedan hällde vi i sirap och vi rörde...
läs merKvadraten är kreativa
Vi fortsätter på vårt tema. Idag fotade eleverna varandra och utifrån sitt eget ansikte skapades kreativa och fantasifulla nya ansikten!
läs merVi delar upp talet 5
Nu har vi börjat med ett nytt avsnitt i matematiken, vi ska nu bekanta oss med talkamraterna 5. Idag har vi undersökt hur man kan dela upp fem får i två olika hagar, och hur man kan dela upp fem kycklingar till två olika skålar.
läs merISHALLEN!
Full fart på isen under dagens utflykt. Det var endast lite korta pauser sen snabbt ut på isen igen. Härligt att se hur alla hjälptes åt och peppade varandra.
läs merIshallen
IMG_4605Vilken härlig dag vi fick idag på ishallen!
läs merIshallen
Idag har åk 1-6 varit på ishallen och åkt skridsko. Väldigt roligt hade vi! Många skratt och fina åk fick vi se. Tyvärr var de inte så medgörliga för att fotograferas idag men några fina foto fick vi allt tillslut
Pelles äventyr
Idag fick vi träffa Pelle som under helgen varit hemma hos en flicka i klassen. Pelle har fått hjälpa till att packa ner olika saker i lådor, han fått följa med på fotbollsträningen och då hittade han en nytt ställe att vila på, nämligen i flickans fotbollsskor....
läs merSpelfredag
Fredag och vi spelar sällskapsspel på Kvadraten. Trevlig helg!
läs merV.4
Vilken vecka! Vi har arbetat vidare med klockan, kroppen, bokstaven H och gruppering av antal. Men framförallt har vi avslutat veckan med 100 dagars fest, där vi såg ut och kände oss som hundraårigar..... Här kommer en härlig blandning av bilder från veckan som gått....
läs merMatiga ”peruker”
Idag har vi på Kvadraten skapat fantasifulla peruker av bilder på mat. Kreativiteten är på topp och kul att den ena är inte den andra lik! Tack för alla tidningsbidrag:)
läs mer